הצידוק הסירוסי לביצוע ברית מילה

FacebookEmailGoogle+Twitter

ידוע כי ברית מילה (Jewish circumcision) מסמלת את הברית בין אברהם אבינו לאלוהים. אך מהו הטעם לכך שהברית נכרתת דווקא על ידי חיתוך באיבר המין הזכרי?

הנה התשובה על פי הרמב"ם:

"כן, לדעתי, גם אחד הטעמים למילה למעט את המשגל ולהחליש את האיבר הזה, כדי שימעיט לעשות זאת ויתאפק ככל יכולתו. יש שחשבו שמילה זאת באה להשלים חסר במבנה-שמבריאה. אבל כל מי שביקש לערער מצא מקום לערער ואמר: "כיצד יהיו הדברים הטבעיים חסרים ויהיו זקוקים להשלמה מבחוץ, מה גם שמתברר שאותה פיסת עור מועילה לאותו איבר?" אין המצוה הזאת באה להשלים חסר במבנה-שמבריאה, אלא להשלים חסר בבריות. הנזק הגופני הנגרם לאיבר זה הוא המטרה המכוונת. לא נפגם במילה דבר מן המעשים המקיימים את הפרט ולא בטלה בגללה הולדת הצאצאים. אבל מתמעטות בעטיה סערת-היצר והתאווה היתרה על הדרוש. אין ספק שהמילה מחלישה את כוח הקישוי ולעתים קרובות ממעיטה את ההנאה, מפני שכאשר מטיפים דם מן האיבר ומסירים את המגן שלו בראשית גדילתו, הוא נחלש בלי ספק. החכמים ז"ל אמרו בפירוש: הנבעלת מן הערל קשה לפרוש. זאת, לדעתי, הסיבה החשובה ביותר למילה."

רמב"ם, מורה נבוכים, חלק שלישי, פרק מ"ט

בכתבה הבאה שפורסמה ב"גלובס" נבחנת, בין היתר, ההקבלה שבין מילת הגברים (Male circumcision) למילת הנשים (Female genital mutilation):

עורלה גויים – מאת גלי וולוצקי ("גלובס", 19.7.2005)

FacebookEmailGoogle+Twitter
הפוסט הזה פורסם בקטגוריה הצידוק הסירוסי.‏ קישור ישיר לפוסט.

כתיבת תגובה

Or

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

14 תגובות על הצידוק הסירוסי לביצוע ברית מילה

  1. מאת איריס מירב‏:

    היום גם חברינו השכנים הערבים עושים את ברית המילה בגיל 8 ימים. זו כלל לא מצווה שמייחדת את העם היהודי. הערבים הישראלים משתמשים אף בשירותי המוהלים החובבנים שלנו, שלא למדו רפואה וכרורגייה, והמבצעים ניתוחים בתנאי שדה בלתי סטריליים. רוב אוכלוסיית העולם הפרימיטיבית מבצעת טבח זה.- ערבים מוסלמים, בדואים, שבטים אפריקאים ביבשת השחורה וכיו"ב. הבדואים למשל עושים ברית מילה גם לנשים, כדי לדכא את תשוקתן למין. גבר ללא עורלה אינו חווה הנאה מושלמת ממין. כשיש זיקפה, הפין של הנימול ושל הערל נראים בדיוק אותו הדבר. בעת הזיקפה העורלה נמתחת ומכסה את כל הפין. העורלה מתנועעת אז למעלה ולמטה ומענגת את הגבר ואת האישה.. חז"ל פרשו יפה את סיפור דינה בת יעקב, שנאנסה ע"י שכם בן חמור שהיה ערל. חרף האונס חפצה בו דינה והעדיפה להישאר בביתו. אחיה, שמעון ולוי, באו לקחתה משם בכוח. על כך נתנו חז"ל את פירושם המאלף לפיו: " הנבעלת מן הערל קשה לפרוש". אין ספק שהאישה נהנית הרבה יותר עם גבר עם עורלה, עם גבר שלא עבר את כריתת המנגנון המופלא. העורלה אינה פיסת עור מיותרת. זהו מנגנון תנועתי מופלא שנע למעלה ולמטה בעת הזיקפה ומענג את בני הזוג. גבר ללא עורלה אינו חווה מין אמיתי, כדברי הרמב"ם, שהיה רופא דגול במקצועו, בספרו מורה נבוכים:"..'..'אחד הטעמים למילה למעט את המשגל ולהחליש את האיבר הזה כדי שימעיט לעשות זאת ויתאפק ככל יכולתו".."ההחלשה הגופנית הנגרמת לאיבר זה היא המטרה המכוונת".."לא בטלה בגלל המילה הולדת הצאצאים אבל מתמעטת בעטייה סערת הרגשות והתאווה היתרה על הדרוש… אין ספק שהמילה מחלישה את כוח הקישוי ולעיתים קרובות ממעיטה את ההנאה".."מפני שכאשר מטיפים דם מן האיבר ומסירים את המגן שלו בראשית גדילתו הוא נחלש בלי ספק". ברית המילה כלל אינה מופיעה בעשרת הדיברות, שכן זו כלל אינה מצווה. ברית מילה במקרא משמעותה לכרות את העורלה שבלב, ככתוב בספר דברים פרק י': "ומלתם את עורלת לבבכם". לא בכדי מצוות המילה כלל אינה מופיעה בעשרת הדברות,לרמוז לעם ישראל כי אלהים אינו מעוניין במעשה זה. יש לבצע כריתה לעורלת הלב ולא לעורלת הפין. כל הסיפור בתורה על המילה הברברית הקבוצתית של אנשי שכם מעיד על הטירוף והאכזריות,. אין לנו דוגמאות של סיפורים חיוביים על אבותינו – רצח הבל, ניאוף דוד עם בת שבע ושליחת בעלה למות בשדה הקרב, שלמה ואלף נשותיו, שאול שניסה להרוג את דוד, אברהם עם הגר פילגשו וכיו"ב. הסיפור על כריתת העורלות המשפיל בתורה מבחיל ומצמרר. סיפור זה מייצג היטב את הפרודיה על הטקס המשפיל של טבח ברית המילה, שנעשה עד היום לתינוקות חסרי הישע, ללא הרדמה, לעיני הקהל הנבער המצחקק. אנו השונאים הכי גדולים של ילדינו שפוגעים בהנאתם העתידית ממין תקין כפי שברא הטבע. טבח זה כרוך בכאבים עזים לתינוק, שמרגיש את כל הכריתה, סובל עינויי תופת, ללא הרדמה, שזהו פשע נתעב הכרוך בסטייה מינית חולנית. גולת הכותרת לטירוף טבח ברית המילה הינה מציצת הפין המדמם לעיני הקהל המצחקק, פעולה חולנית, שגורמת לתינוק במקרים רבים להרפס, עקב פיו המזוהם של המוהל הנוכל. גם המצווה לקבור את העורלה באדמה היא הזויה ומעידה על נבערות ופרימיטיביות, הלכה שאין מקומה בחלקנו . ממליצה לצפות בסרטונים מאלפים על הקיר שלי בפיסבוק. הקלד – איריס ניצה מירב.

  2. מאת יותם - חילוני למהדרין אך מהול‏:

    ההיסחפות הרגשית של הכותבת מעידה על משהו נפשי.
    אחרת אי אפשר לקבל את התיאור הבא:
    "גולת הכותרת לטירוף טבח ברית המילה הינה מציצת הפין המדמם לעיני הקהל המצחקק, פעולה חולנית, שגורמת לתינוק במקרים רבים להרפס, עקב פיו המזוהם של המוהל הנוכל."
    נו, באמת? לפי הבנתי המציצה היא פעולה שנועדה לטובתו של התינוק, כדי להוציא את הדם ולמנוע שטף דם. הקהל לא מצחקק והפעולה לא חולנית, ופיו של המחוהל לא מזוהם והוא גם לא נוכל.
    כמה שלילה במשפט אחד.
    חבל.
    דווקא תגובות מסוג זה גורמות לאנשים לדחות את המשמיעים אותן כשונאי מסורת.

  3. מאת יוחנן‏:

    אני יהודי מהול מגיל 8 ימים, והתשוקה המינית שלי אדירה ועצומה, לא אפרט כיצד זה בא לידי ביטוי…אבל לפי מה שכתוב פה שהערלה מוסיפה תשוקה, אם הייתה לי עורלה הייתי משתגע לגמרי, עד כדי שיבוש סדר החיים, תודה לאבא ואמא שמלו אותי, לפחות אני יכול עוד איכשהו "להסתדר" עם התאווה הענקית הזאת.

  4. מאת יהודי אקסלוסיבי‏:

    אנחנו היהודים לא שמים עליכם פס ולא בכלל מחשיבים אתכם בעולם הזה! אין לכם זכות קיום!!
    אתם מיעוט של מתגויים ובני תערובת ארורים שימכם ספורים על פני האדמה!

  5. מאת יהודי אקסלוסיבי‏:

    אין ספק שאתם חבורה של חולי נפש! סמול קטן הזוי ועלוב נפש! איכס להקיא אתכם ולהוקיע אתכם מהמדינה הזאת! בע"ה תשלל גם ת.ז שלכם ותשובו לארצות אביכם הנוכריים

  6. מאת מעיין‏:

    אני אצא מנקודת הנחה שאתם לא יודעים את הציטוט המלא, סתם כדי לשפוט אתכם לכף זכות.
    אתם טוענים שאתם דוברי "אמת", אז תהיו "אמיתיים", ותפרסמו את המאמר המלא של הרמב"ם ממורה נבוכים שכולל את ההקדמה למילים שאתם ציטטתם. כשקוראים הכל, מבינים שהרמב"ם אומר שהטעם למילה זה כדי לאזן את תאוות המשגל למינון נכון ובריא, כדי שהאדם לא יהיה רדוף אחרי התאווה שלו, ויפגע בעצמו פיזית ונפשית. כל אחד שיש לו קצת לב יכול לראות לאיזה מקומות שפלים אנחנו יכולים להגיע אם אנחנו רודפים אחרי התאווה הזאת מבלי לווסת אותה.

    הציטוט:

    שכבת זרע היא כח הגוף וחייו ומאור העיניים, וככל שתצא ביותר הגוף כלה וכחו כלה וחייו אובדים הוא שאמר שלמה בחכמתו "אל תתן לנשים חילך" כל השטוף בבעילה זקנה קופצת עליו, וכוחו תשש, ועיניו כהות, וריח רע נודף מפיו ומשחיו, ושער ראשו וגבות עיניו וריסי עיניו נושרות ושער זקנו ושחיו ושער רגליו רבה, שיניו נופלות והרבה כאבים חוץ מאלו באים עליו, אמרו חכמי הרופאים אחד מאלף מת בשאר חולאים והאלף מרוב התשמיש (יחסי מין) לפיכך צריך אדם להיזהר בדבר זה אם רצה לחיות בטובה, ולא יבעול אלא כשימצא גופו בריא וחזק ביותר והוא מתקשה הרבה שלא לדעתו … (עיין שם) וכבר חשבו שזאת המילה היא השלמת חסרון היצירה ומצא כל חולק מקום לחלוק ןלאמר: איך יהיו הטבעים חסרים עד שיצטרכו להשלמה מן החוץ, עם מה שהתבאר מתועלת העור ההוא (הערלה) לאבר ההוא? ולא נתנה מצוה זו להשלים חסרון הבריאה רק להשלים חסרון המדות. והנזק ההוא הגופני המגיע לאבר ההוא הוא המכוון, אשר לא יפסד בו דבר מן הפעולות שבהן עמידת האיש, ולא תבטל בעבורו ההולדה, אבל תחסר בו התאווה היתרה על הצורך. והיות המילה מחלשת כח הקישוי (הזקפה) ופעמים שתחסר ההנאה, הוא דבר שאין ספק בו כי האבר כשיושפך דמו ויוסר מכסהו מתחילת בריאתו יחלש בלי ספק, ובביאור אמרו החכמים ז"ל "הנבעלת לערל קשה לפרוש ממנו"." (מורה נבוכים חלק ג' פרק מט')

    • מאת הרמב"ם כרגיל טעה.‏:

      העובדה היא שמהולים דווקא רודפים יותר אחרי התאוות שלהם. גברים חסרי רסן שהופכים לעוד יותר חסרי רסן ובעלי יצר מיני חולני עקב המילה. זה גורם להם לאובססיית יתר סביב המין ואיבר מינם.

    • מאת יותם‏:

      אז לפי מה שאת אומרת לגברים השלמים(בעלי עורלה) יש תאווה מינית חזקה מידי והם אינם יכולים להשתלט עליה.. לפי ההיגיון הזה באירופה (בה אין בכלל נימולים חוץ מהמוסלמים ויהודים) אחוז הנאנסות צריך להיות גבוה בהרבה מאשר בארץ ובארה"ב (שם מעל 50 אחוז מהגברים נימולים)? איי איזה קטע זה בכלל הפוך! במדינות בהן נוהגים למול את הגברים בינקותם האלימות המינית כלפי נשים וילדים גבוהה בהרבה מאירופה למשל… חיתוך הערלה היא זו שמגבירה את התסכול המיני ואת הדחף המוגבר בגלל חוסר סיפוק תמידי! ממש כמו נימפונית שרוצה כל הזמן סקס כי היא לא מסוגלת להגיע לאורגזמה מלאה!

  7. מאת גם לבנות‏:

    יש מקומות בהם עושים מילת נשים בגיל 8 ימים. זו אולי מסורת הרבה יותר עתיקה בממילות גברים.

    התעללות מטורפת.

  8. מאת הרמב"ם כרגיל טעה.‏:

    הרמב"ם כמובן טעה. גברים מהולים הם לא פחות תשוקתיים. להיפך, הם חרמנים יותר, מתעסקים בסקס, סטיות ובאיבר מינם הרבה יותר מערלים לרוב. גם אם כיוונו לשם, יצא להם הפוך. הגבר הנימול אובססיבי למין ולפין שלו. הגבר הנימול כועס על הפגיעה שפגעו בו ולרוב מוציא תסכולו על נשים. הגבר הנימול הוא קנאי ואלים יותר לדעתי.
    אלו דברים המדרדרים את המוסר והאנושות בכלל.

    ומה שחז"ל פירשו לגבי אונס דינה – דומה לשאר הפירושים החולניים שלהם. לטעון שאישה נהנת מאונס זה גרוע יותר מהאונס עצמו. אין מעוותי מציאות גרועים יותר מחז"ל. הם הקפידו ללכלך על כל אישה ואפילו על נאנסות. פטריארכלים מפלצתיים. הרסו לנשים את התשוקה לחיות.

    יכול להיות שהאישה נפגעת פחות בקיום יחסי מין עם ערל, שכן הוא מותאם מעט יותר לאיבר מינה ופחות מכאיב. אבל זה לא קשור כלל למצב של אונס.

  9. מאת מילת בנות בגיל 8 ימים‏:

    בשבטים הרבה יותר עתחקים מאלו של היהודים עושים מחלת נשים איומה בגיל 8 ימים. הזמן הזה לא נקבע ע"י עבריים.

  10. מאת אביעד‏:

    שלום אין לי הרבה להגיד חוץ מי שתעשה כראות ליבך בחינוך ילדך אמנם כאשר אתה מציג כביכול את הגישה היהודית לחיוביות הברית חוץ מהרמב"ם יש עוד הרבה אופני הסתכלות וגם לרבמ"ם הנ"ל צריך עוד קצת ביאור. אם כן עדיף לך לא להביא מאשר להביא מסמך שאפילו חלקי לא ניתן להגיד עליו.
    מקווה שתחתור לאמת וגם לאמת שלך, אך אפילו אם אתה עושה זאת בצורה שנראית מגמתית יש גם לכך חוקי משחק.

  11. מאת נעמן‏:

    בתשובה ליהודי אקסלוסיבי, כול הכבוד לך, אתה יודע לקלל בצורה מצוינת, אני על בטוח איני יכול לענות לך בשפה שלך.
    אני אינני מאמין שה' ברא את האדם בצורה בלתי מושלמת והשאיר את התיקון לאדם עצמו שיתקן את עבודתו של ה' בעצמו, אם ה' ברא ערלה זו אצל הזכר זה סימן שהיא חיובית לזכר ואין לאף אחד זכות לתקן ל-ה' עבודה זו.
    3000 שנה אנו מולים את הזכרים שלנו ועדיין כול הזכרים ממשיכים להיוולד עם ערלה זו, וזה סימן שזה חלק מגוף האדם שחייב לחיות אתו כול חייו עד המוות.
    אברהם אבינו היה מנהיג העם שהיה עליו לפתור את כול הבעיות המתעוררות אצל עמו, שבזמננו עכשיו אפשר לספור את הבעיות שאברהם אבינו נתקל בהם לנושאים רבים, רפואה, טכנולוגיה, אסטרונומיה, משפט אסטרולוגיה ועוד ועוד שכול אחד מנושאים אלה היום נלמד בנפרד ואין אדם שיודע את הכול כשבזמנו על אברהם אבינו היה לפתור לעם שלו את כול הבעיות האלה בלי ללמוד אף אחד מנושאים אלה באוניברסיטה.
    המקלחת של זמנו הייתה התרחצות על חוף הים, כמובן אפילו בלי סבון מצב שהיה גורם עם הלכלוך המתאסף במקום צר וחם כזה שפשוט מתאים להתפתחות חיידקים ומחלות, ומי היה חייב לפתור בעיה זו? כמובן אברהם אבינו, והפתרון שחשב עליו בזמנו הוא למול כל זכר נולד בגיל 8 ימים כך שלא יהיה לו כוח להתנגד לפעולה אכזרית כזו. נוסף לזה בימי אברהם אבינו החיים היו חדגונים והוא לא תיאר לעצמו מה יכול להשתנות מחר ולא לאחר 3000 שנה לכן הוא קבע שזה חייב להתקיים לדורי דורות, אבל אם היה מנחש שהיום בכל בית יש מקלחת מפנקת עם מים חמים ובלי סוף אמצעי ניקיון כמו סבון נוזלי, אל סבון, סבון גוף, סבון מוצק, סבון אמבט, סבון פילינג, ג'ל רחצה, שמפו ועוד ועוד, לא היה בכלל חושב על פעולה אכזרית כזו, לכן במצב הקיים אנו חייבים להתאים את עצמנו למצב זה ולא להמשיך לפתרון בעיה מלפני 3000 שנה .