צור קשר

FacebookEmailGoogle+Twitter

אם אתם רוצים לשוחח אתי בעקבות הדברים שקראתם כאן, אשמח אם תצרו קשר:

 

בברכה,
ערן שדה

FacebookEmailGoogle+Twitter

להגיב על eransadeh לבטל

Or

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

20 תגובות על צור קשר

  1. מאת איתם‏:

    ראיתי את האתר ואהבתי את העיצוב.
    בתור יהודי מאמין, אני מאמין שברית מילה היא דבר שכל יהודי צריך לעבור בגלל ציווי אלוהי.
    למרות שאינני שומר מצוות באופן מלא – ברית המילה מאחדת סביבה את כל עם ישראל כבר 4000 שנה,
    אז אני לא מבין מי אתם שתחליטו אחרי שנים רבות שבהם נגרם נזק באחד ממיליון פעמים בערך.
    שמתי לב שרוב נימוקיכם נגד ברית המילה היו בגלל תינוקות שנפגעו תוך כדי תהליך המילה, אך אם הולכים למוהל מומחה אין סיבה לדאגה.

    יש לי תחושה ששלום התינוק לא עומד בראש מעייניכם אלא המניע לעקור את תורת ישראל מעם ישראל!
    לא תצליחו לפגוע במנהג אלוהי עתיק שנמשך 3850 שנה מאז ציווי האל לאברהם אבי אומתינו (הקדושה).

    • מאת תום‏:

      איתם,
      תיפתח את הלב,הגיע הזמן לשינוי,הגיע הזמן לאהוב את כל הבריאה ולא רק את עם ישראל,להיפתח אל הידע שקיים עכשיו ,ידע יותר עכשיוי ומדויק לכל הבריאה כולה
      זה שזה מצווה עתיקה זה רק מוכיח את הזכות לראות אותה מחדש ברגע זה ולבדוק את ההכרח שלה באמת,מבחינה דתית ורפואית ובעיקר ריגשית תראומתית לטובת הילדים והעולם כולו.
      כדי שניצור עולם שבנוי על שלום ואהבה לכולם ונוכל לחיות כולם ביחד
      אמן

  2. מאת אמא‏:

    למה כל האתר כתוב בלשון זכר? האם הוא פונה לאבות בלבד?

  3. מאת אחד העם‏:

    אתר יפה ומושקע כל הכבוד! (אם כי באמת עדיף להמנע מפניה בלשון זכר יחיד). אתר מושקע זו התחלה מצויינת אך חשוב יותר לפעול לתיקון ההטיה בויקיפדיה בערך מילה (ניתוח). נראה שהוא נכתב ונשלט על ידי חבורה של דתיים פאנטיים.

  4. מאת אבישי קרן‏:

    שלום רב.
    ערן שדה, בכתבה הלכאורה מלמדת שלך ב YNET, לא הצלחת למצוא שום דבר טוב בעד ברית המילה (לא מתחום המסורת והיהדות… והבורות… אלא בשם הרפואה… היתרונות במניעת סרטן הפין, מחלות מין (איידס! מוכח מחקרית) זיהומים בדרכי השתן….. הכתבה היא מגמתית, ולא "פותחת מחשבה".. ומה שקורה בגרמניה עכשיו זה לא "פתיחת מחשבה"… יוםטוב.

  5. מאת milo‏:

    שלום לך.
    כאשר מפרסמים מאמר כשלך, מן הראוי והנאות הוא להצביע גם על היתרונות במילה ולא רק על החסרונות. שכמו כל דבר בחיים, קיימים אומנם גם במילה. אבל מרוח דבריך, אני גם קורא את מה שבין השורות ומבין את המניע והמקור לפרסום. צד אחד של הדברים, שבא לשרת את האגו שלך ותו לא. אני מניח כי סביר שבמקביל לדבריך, אינך אוכל כשר, אינך מאמין באלוהים, ובעיניך הוא פיקציה של ההיסטוריה, שהמציאה אותו כדי לשלוט בעמים הבורים. ובחסותו, להשתלח בבשרם של עוללים קטנים ,להכין מצות מהדם הניגר על גופם הזעיר רגע לאחר המילה. וכמובן, להשקות בדמעותיהם את ירק הגן בו גדלים מור ולבונה. אתה נשוי, אם בכלל, בנישואין אזרחיים,שנעשו בערש התרבות של העולם, היא ניקוסיה. ובטח ובטח, שאינך מניח על זרועך רצועות עור בהמה שלא מזמן ליחכה את עשב השדה בעודה מעלה את גרתה. שהרי קשירות מסוג זה, אתה ודאי שומר למרתף הדאנג'ן, אותו אתה פוקד פעם בשבוע ובודק את מידת עינוגך באיברך המעוטר למשעי בעליל למען גאולת נשמתך המיוסרת בהבלי עולם. לפיכך, אציג אני בפניך את הצד השני של המילה אשר במחקרים נמצא שתינוקות שלא נימולו, סובלים בשנה הראשונה לחייהם משכיחות שהיא עד פי 10 גבוהה יותר, אחד מ 100, של דלקות בדרכי השתן. לעומת תינוקות שנימולים רק אחד מ 1000. סיבה נוספת רפואית לביצוע מילה הינה מניעה של סרטן אבר המין. סרטן נדיר זה מופיע בגיל ממוצע של 60 שנה ושכיחותו בגברים נימולים קטנה עד פי 5 מאצל גברים שאינם נימולים. יתרון נוסף הוא שעור נמוך יותר של מחלות מין נרכשות מסוג סיפיליס ואיידס. נמצא כי שעורי ההדבקה במחלות מין אלה נמוך במידה משמעותית בנימולים מאשר באלה שאינם נימולים. יתכן כי יש גם ירידה בשיעור גידולי צוואר הרחם אצל נשים שבני זוגן נימולים לעומת בני זוג שלא נימולו.
    לאחרונה התפרסם מחקר שבוצע במרכז שניידר לרפואת ילדים בישראל בו הראו כי שכיחות הזיהומים בדרכי השתן אצל תינוקות שנימולו על ידי רופא נמוכה באופן משמעותי משכיחות זיהומים בדרכי השתן לאחר ביצוע ברית על ידי מוהל.
    מילה היא פעולה בעלת שיעור סיבוכים נמוך יחסית לפעולות ניתוחיות אחרות: על פי הספרות הרפואית כ 2-6 מקרים מכל מאה. הסיבוכים ברובם קלים וכוללים דימום שבדרך כלל ניתן להשתלט עליו בקלות מייד לאחר המילה, זיהום מקומי קל שלעיתים נדירות דורש משחה אנטיביוטית, וכאב לאחר המילה. פגיעה בעטרה (קצה האבר) הינה נדירה ביותר כאשר המילה מבוצעת בעזרת המכשירים המתאימים. במידה שהתוצאה הקוסמטית אינה מושלמת, ניתן יחסית בקלות לתקן את הנעשהבהרדמה מקומית לאחר מספר שבועות.
    וכך יש עוד להוסיף ולאמר על דברים אלו אך לדעתי הנקודה הובהרה אז בפעם הבאה שתתפוס אותך יומרה כלשהיא טול נא ביציך מעל עיניך והבט בראי נכוחה למען לא תשכח "ואומר לך בדמיך חיי-אמר הקדוש ברוך הוא בזכות דם המילה ודם הפסח גאלתי אתכם ממצרים
    ובזכותם אתם עתידים ליגאל בסוף לכך נאמר פעמיים בדמייך חיי".

    • מאת eransadeh‏:

      כריתת חלקי גוף בריאים אינה הליך רפואי תקין מבחינת האתיקה הרפואית. כל המחקרים שמבקשים להציג יתרונות בריאותיים לכריתה של חלקי גוף בריאים הם פסולים מבחינה אתית ולא ראויים להתייחסות, שכן הם מציגים את הכריתה של חלקי גוף בריאים כפרוצדורה סבירה מטעמים של רפואה מונעת. אם היינו מאמצים את ההיגיון הזה, היינו יכולים להצביע על יתרונות בריאותיים של כריתת ניצני השדיים של תינוקות בנות כרפואה מונעת של סרטן השד. וזה כמובן אבסורד, שכן לשדיים יש תפקיד. וגם לעורלה יש תפקיד. ממליץ לך לראות את הסרטון הבא על האנטומיה ותפקידי העורלה:
      http://video.google.com/videoplay?docid=-6981088659777049837

      ראה לשם דוגמה את עמדת רופאי הילדים ההולנדים:
      http://knmg.artsennet.nl/Over-KNMG/English.htm

      לפי עמדה זו של ארגון רופאי הילדים ההולנדי כריתת העורלה היא פגיעה בזכויות האדם של הילד, ומסיבה זו ארגון רופאי הילדים ההולנדי שם לו למטרה לפעול לצמצום היקף התופעה של כריתת עורלה בילדים.

    • מאת eransadeh‏:

      העמדה של איגוד רופאי הילדים האמריקני נגועה בהטיה תרבותית וכלכלית.
      כריתת חלקי גוף בריאים אינה הליך רפואי תקין מבחינת האתיקה הרפואית. כל המחקרים שמבקשים
      להציג יתרונות בריאותיים לכריתה של חלקי גוף בריאים הם פסולים מבחינה אתית ולא ראויים
      להתייחסות, שכן הם מציגים את הכריתה של חלקי גוף בריאים כפרוצדורה סבירה מטעמים של רפואה מונעת.
      אם היינו מאמצים את ההיגיון הזה, היינו יכולים להצביע על יתרונות בריאותיים של כריתת ניצני השדיים של תינוקות בנות כרפואה מונעת של סרטן השד. וזה כמובן אבסורד, שכן לשדיים יש תפקיד. וגם לעורלה יש תפקיד. ממליץ לך לראות את הסרטון הבא על האנטומיה ותפקידי העורלה:
      http://video.google.com/videoplay?docid=-6981088659777049837

      מטרתם היחידה של המחקרים הנ"ל היא לשמש עלה תאנה רפואי לפרקטיקה פסולה ששורשיה
      דתיים-מסורתיים-תרבותיים. מקומם של כל המחקרים האלה בפח הזבל של המדע, ולשם הם יגיעו בסופו של דבר.

      ראה לשם דוגמה את עמדת רופאי הילדים ההולנדים:
      http://knmg.artsennet.nl/Over-KNMG/English.htm

      לפי עמדה זו של ארגון רופאי הילדים ההולנדי כריתת העורלה היא פגיעה בזכויות האדם של הילד, ומסיבה זו ארגון רופאי הילדים ההולנדי שם לו למטרה לפעול לצמצום היקף התופעה של כריתת עורלה בילדים.

  6. מאת דן‏:

    לתת שם לאתר כמו הרופא… שיגיעו אלייך כשמחפשים מוהל :)

    טריקי… מתוחכם ומלולכך…. אהבתי.

  7. מאת חנן דרור‏:

    שלום
    נולד לנו בן והחלטנו לא לעשות ברית. כדי להקל על המשפחות חשבנו לעשות טקס ללא מילה. האם אתם יכולים להפנות אותנו לרב מתאים?
    בתודה מראש
    אובד עצות
    חנן

  8. מאת noam‏:

    שמחתי לראות שאתם מספקים מידע על תפקידי העורלה בכדי שהורים יבחרו.
    א אני פונה אליכם בבקשה לעזור לאשה אשר הרבנות הראשית בנתניה, הטילה עליה קנסות להכריח אותה למול את בנה כחלק מתהליך הגירושים. בתירוץ של "חינוך הילד" כביכול. הפרטים פורסמו בכתבת נצחיה יעקב בעיתון ישראל היום עמוד 21 בתאריך 27 נובמבר בתאריך סירבה לערוך.
    אנא עזרו לה להגן על הילד שלה! כי בהעדר הסכמת שני ההורים בגדר הנמנע לחתוך את התינוק אף במצב הנוכחי, וחמור עוד יותר להטיל קנסות להכריח את האם למול את הבן שלה.
    ב כבר פניתי לשרת המשפטים לבני בנושא, אולם אתם יכולים לעזור לה הרבה יותר.

  9. מאת jana tubinshlak‏:

    Yedida sheli mevakeshet she tasimu tirgum loazi be atar le trumot. Hi choshevet she yesh harbe inyan bachul. be kanada lemashal. Shalom

  10. מאת בני‏:

    בס"ד
    שלום ,
    תגובה : כתבתם, לכל אדם מוקנית הזכות הטבעית שלא יכאיבו לו שלא יעמידו את בריאותו בסכנה וכו' כל תינוק זכאי להגנה אף שאינו יודע לדבר ולעמוד על זכויותיו וכו' ע"כ
    אני שואל אתכם , רוב העולם לא צימחוניים אני מתאר לעצמי שגם אתם ,
    ידוע שאיסור צער בעלי חיים הוא איסור מהתורה , א"כ אם אכן אתם לא צימחוניים , איך אתם מרשים לעצמכם לאכול בשר עופות ודגים שזה כרוך לא רק בכאב וסכנת בריאות לבעלי חיים ואין להם אפשרות להגנה עצמית ולעמוד על זכויותיהם , אלא פשוט ממש הורגים אותם לצורך האנוכיות העצמית , היתכן ! ! ! ? ליהודי שחי ע"פ התורה הקדושה אין שאלות כי התורה התירה זאת , וגם התורה ציוותה על מצוות ברית מילה . אבל מי שלא חי ע"פ התורה אז שיהיה צימחוני , באיזה זכות יכול לקפח חיים של בעלי חיים ? ? ? .

  11. מאת בני‏:

    בס"ד תשובה לשאלה [ מתגובה קודמת] באיזה היתר אפשרי לבני – אדם לשחוט ולאכול בעלי חיים שהם חסרי ישע,
    אם תקישו את השאלה באתר – http://www.arachim.org
    או ב – http://www.hidabroot.org אני מאמין ששמה הם יתנו הסברים בנושאים אלו .

  12. מאת רחלה‏:

    שלום רב
    רציתי להודות לך מקרב לב , על המידע ועל העמל שהשקעת בחקירת הנושא
    טמי עונדת להיות סבתא בקרוב , אין לי בנים כך שאני אישית לא הייתי צריכה להתמודד עם הנושא
    אבל ברגע שנודע כי שביתי עומדת ללדת בן מיד אמרתי לה שאני נגד ברית המילה ולא אוכל להתמודד עם דבר כזה , ברור לי שמה שנברא בגופינו הוא נכון וטוב כך ברא אותנו האל וכול נזק שאנו גורמים לגופינו – הוא נזק , עברו חודשים הלידה קרובה והנושא התחיל לעניין אותי יותר והתחלתי לחקור לעומק …. ואני חייבת לומר לכם שאני מזועזעת עד עמקי נשמתי , החששות המלווים לידה פינו מקומם לחרדה מפני מה שעומד לקרות לנכד , נשאר לי לידע את הוריו שרוצים ברית מילה להפנות לאתר למחקרים להפריח כול שטות שהרבנים אומרים ….
    לא אלאה אתכם במאבק שיש לי למולם , אבל אני מודה לכם לך מקרב לב על המאמרים על העמותת שקמו ושמחה שבחרתם לילדכם חיים טובים יותר

  13. מאת מאור‏:

    שלום שמי מאור קצת בבעיה עוד 4 חודשים הולך להיוולד לי ילד זכר אני לא מאמין ובטח שלא בשטויות של הברית מילה החולנית הזאת

    אישתי מאוד מפחדת היא גם לא מאמינה אבל מפחדת מאוד מהתגובה של המשפחה שלה

    אני מצדי אם המשפחה לא תאהב את הרעיון שיעשו מה שירצו ידברו או לא אותי זה לא מעניין הילד שלי לא יעבור התעללות בגיל 8 ימים

    היא מבינה את העניין של החולניות שבדבר תדריכו אותי איך להרגיע אותה בקשר למשפחתה מה להגיד להם איך הם יקבלו אותנו עם ילד שלם

  14. מאת איל‏:

    שלום ערן,
    בשנים האחרונות עולה בי כעס עצום על השחטת העורלה שלי עוד בהיותי תינוק.
    לכן, אני מוצא את עצמי עם רצון עז להפגין וקורא ולומד בנושא.
    כיוון שאני מכיר אותך ויודע על הידע שלך בעריכת דין, רציתי לשאול…
    נתקלתי בכתבה הבאה: http://www.daat.ac.il/mishpat-ivri/skirot/280-2.htm
    האם זו לא עילה לתביעה של אולמות אירועים, אורחים בבריתות וכו׳ ?
    שכן הם מודעים ל״סיכון חייו או בריאותו של הקטין או חסר הישע, תקיפה הגורמת לו חבלה של ממש או חבלה חמורה והתעללות בו״, ולא מדווחים.